Klantervaringen op Uitelkaar.nl
We vinden het belangrijk om te begrijpen hoe mensen het traject op Uitelkaar.nl ervaren. Dan weten we wat er goed gaat en zo moeten houden. En wat we kunnen veranderen om het proces beter te maken.
Om zelf de afweging te kunnen maken of Uitelkaar.nl iets voor jullie is delen we graag alle ervaringen. De goede en de minder goede. De ervaringen zijn altijd van mensen die daadwerkelijk van Uitelkaar.nl gebruik hebben gemaakt en we betalen nooit voor reviews. Lees verder voor de meest recente ervaringen.
bd8e3e90ea674d358626c2d29eca4f11.png?sfvrsn=95e973b4_0&MaxWidth=250&MaxHeight=250&ScaleUp=false&Quality=High&Method=ResizeFitToAreaArguments&Signature=D2AF25EF6D6A3E2A656B566ECA6D60A043C38FA5)
Meest recente ervaringen
Wat vind je positief? | Wat vind je negatief? | |
---|---|---|
21 mei 2025 | Communicatie perfect. | Niets is negatief. |
13 mei 2025 | Duidelijke vragen, je wordt er goed doorheen begeleid en er wordt goed duidelijk gemaakt wat de bedoeling is qua antwoorden. | Ik mis soms wat toelichting op de vragen of juist ruimte om toelichting te geven. Er wordt bijvoorbeeld gevraagd hoeveel kinderen ik heb, en ik heb er zelf maar 1, maar ook mijn stiefzoon woont bij ons in huis en het was me niet duidelijk of ik hem nou moest meerekenen of niet. Nu komt dat later vast aan bod in het proces, maar iets meer uitleg over de interpretatie van bepaalde vragen was misschien fijn geweest. |
12 mei 2025 | Heel fijn gesprek.. | Niets. |
10 mei 2025 | Overzichtelijk en duidelijk. | Niets. |
8 mei 2025 | Makkelijk en toegankelijk. | Niets. |
6 mei 2025 | Duidelijkheid, heldere vragen. | Communicatie kan beter. |
4 mei 2025 | Redelijk snel antwoord op vragen die we hebben en korte instructies wanneer beschreven afspraken niet duidelijk zijn en aangepast kosten worden. | Niet alle tekst is duidelijk omdat delen van een ouderschapsplan niet zichtbaar zijn op de site. |
3 mei 2025 | Terechte bezorgdheid oproepen. | Geen. |
29 april 2025 | Duidelijk. | Nog niets. |
21 april 2025 | Duidelijke, gemakkelijke vragen met duidelijke informatie. | Niks. |
18 april 2025 | Overzichtelijk. | Niets nog. |
Hoe komt Uitelkaar.nl aan de klantervaringen?
We sturen klanten op 4 momenten in het traject een uitnodiging om een enquête in te vullen over de fase die dan is afgerond. We vragen naar een cijfer tussen 0 en 10 en om met ons te delen wat klanten positief en negatief vonden. En we vragen bijvoorbeeld ook naar de tevredenheid over verschillende aspecten van de dienstverlening door de casemanager. Of naar hoe bepaalde functionaliteiten binnen het platform zijn bevallen. Ook stellen we vragen over of Uitelkaar.nl een invloed heeft gehad op hoe de scheiding is verlopen. Inmiddels zijn er 4500+ enquêtes ingevuld. Hieronder vind je uitkomsten uit de enquêtes per fase.
Maatschappelijke impact
Uitelkaar.nl is een sociale onderneming. We meten daarom ook de maatschappelijke waarde van onze dienstverlening. Dit doen we met een methode die Social Return on Investment genoemd wordt. Geïnteresseerd?

Onze deskundigen
Benieuwd wat de advocaten(-mediators) die deelnemen vinden van Uitelkaar.nl? Ook die bevragen we regelmatig. Lees ervaringen advocaten en mediators.
Meer onderzoek
Naast eigen onderzoek, is Uitelkaar.nl ook geëvalueerd door een onafhankelijk onderzoeksbureau, Significant Public. Lees de rapportage.