Klantervaringen op Uitelkaar.nl
We vinden het belangrijk om te begrijpen hoe mensen het traject op Uitelkaar.nl ervaren. Dan weten we wat er goed gaat en zo moeten houden. En wat we kunnen veranderen om het proces beter te maken.
Om zelf de afweging te kunnen maken of Uitelkaar.nl iets voor jullie is delen we graag alle ervaringen. De goede en de minder goede. De ervaringen zijn altijd van mensen die daadwerkelijk van Uitelkaar.nl gebruik hebben gemaakt en we betalen nooit voor reviews. Lees verder voor de meest recente ervaringen.
bd8e3e90ea674d358626c2d29eca4f11.png?sfvrsn=95e973b4_0&MaxWidth=250&MaxHeight=250&ScaleUp=false&Quality=High&Method=ResizeFitToAreaArguments&Signature=D2AF25EF6D6A3E2A656B566ECA6D60A043C38FA5)
Meest recente ervaringen
Wat vind je positief? | Wat vind je negatief? | |
---|---|---|
27 februari 2025 | Ik vond het fijn dat we gebruik konden maken van standaardzinnen. Verder hebben wij goed contact gehad met onze casemanager, die zijn best deed om snel te reageren op onze afspraken en vragen. Er werd goed rekening gehouden met onze behoefte aan een snelle afwikkeling. | Er bleken nog wat zaken te ontbreken in onze afspraken, wat volgens ons kwam doordat deze zaken niet waren opgenomen in de standaardteksten. Of er stond wel iets over in de standaardteksten, maar het was voor ons dan niet duidelijk dat het niet de bedoeling was om standaardteksten weg te halen over onderwerpen die voor ons niet relevant waren en in plaats daarvan expliciet te noteren in de afspraak dat dit onderwerp voor ons niet van toepassing was. |
25 februari 2025 | Alles op je eigen tijd. Het portaal werkt fijn, met de voorgeschreven teksten. | Het is heel vrijblijvend. Met een niet-meewerkende partner word je snel ‘klem’ gezet. |
23 februari 2025 | Voor mij is het duidelijk | het kom er niet in voor als de partner niet wil communiceren. |
21 februari 2025 | Het gemak | Tot nu toe niets |
12 februari 2025 | Gedegen | Vooralsnog niks |
11 februari 2025 | Duidelijk | Nvt |
7 februari 2025 | Rustig gesproken en duidelijk | Niets |
3 februari 2025 | Kort en overzichtelijk | Veel vragen die we zelf wel kunnen |
1 februari 2025 | Snelle handeling en een prettig telefoongesprek met de advocaat | Niets negatief |
Hoe komt Uitelkaar.nl aan de klantervaringen?
We sturen klanten op 4 momenten in het traject een uitnodiging om een enquête in te vullen over de fase die dan is afgerond. We vragen naar een cijfer tussen 0 en 10 en om met ons te delen wat klanten positief en negatief vonden. En we vragen bijvoorbeeld ook naar de tevredenheid over verschillende aspecten van de dienstverlening door de casemanager. Of naar hoe bepaalde functionaliteiten binnen het platform zijn bevallen. Ook stellen we vragen over of Uitelkaar.nl een invloed heeft gehad op hoe de scheiding is verlopen. Inmiddels zijn er 4500+ enquêtes ingevuld. Hieronder vind je uitkomsten uit de enquêtes per fase.
Maatschappelijke impact
Uitelkaar.nl is een sociale onderneming. We meten daarom ook de maatschappelijke waarde van onze dienstverlening. Dit doen we met een methode die Social Return on Investment genoemd wordt. Geïnteresseerd?

Onze deskundigen
Benieuwd wat de advocaten(-mediators) die deelnemen vinden van Uitelkaar.nl? Ook die bevragen we regelmatig. Lees ervaringen advocaten en mediators.
Meer onderzoek
Naast eigen onderzoek, is Uitelkaar.nl ook geëvalueerd door een onafhankelijk onderzoeksbureau, Significant Public. Lees de rapportage.