Klantervaringen op Uitelkaar.nl
We vinden het belangrijk om te begrijpen hoe mensen het traject op Uitelkaar.nl ervaren. Dan weten we wat er goed gaat en zo moeten houden. En wat we kunnen veranderen om het proces beter te maken.
Om zelf de afweging te kunnen maken of Uitelkaar.nl iets voor jullie is delen we graag alle ervaringen. De goede en de minder goede. De ervaringen zijn altijd van mensen die daadwerkelijk van Uitelkaar.nl gebruik hebben gemaakt en we betalen nooit voor reviews. Lees verder voor de meest recente ervaringen.
bd8e3e90ea674d358626c2d29eca4f11.png?sfvrsn=95e973b4_0&MaxWidth=250&MaxHeight=250&ScaleUp=false&Quality=High&Method=ResizeFitToAreaArguments&Signature=D2AF25EF6D6A3E2A656B566ECA6D60A043C38FA5)
Meest recente ervaringen
Wat vind je positief? | Wat vind je negatief? | |
---|---|---|
30 juli 2025 | Snelle afhandeling. | N.v.t. |
29 juli 2025 | Er wordt goed gekeken naar alle punten met verbeteropties. | Niet altijd even duidelijk hoe en waar iets gewijzigd moet worden. Verandering van contactpersonen. |
18 juli 2025 | De snelheid en vakkundigheid. | Niets. |
11 juli 2025 | Duidelijke vragen. En de vragen bieden inzicht in wat er bij komt kijken; aan sommige dingen had ik nog niet gedacht. Ik vond het ook goed dat de vragen een positieve insteek hadden, bijvoorbeeld over wat beide partners de kinderen kunnen bieden. | Ik vond de relevantie niet bij alles duidelijk. Bijvoorbeeld bij het invullen van de bsn van de kinderen. Ik heb nagezocht of ik dit wel of niet moest invullen, maar uiteindelijk besloten het wel te doen omdat ik er iets over zag staan op de site van de Raad voor de Rechtsbijstand. Het zou handig zijn als dat ook in de intake of op jullie website wordt aangegeven. Ik kan me trouwens voorstellen dat het niet in alle gevallen noodzakelijk is dit door te geven. Het lijkt me handig als dat meer wordt uitgesplitst als dat inderdaad zo is. En dat het bij een eerste intake sowieso nog niet nodig is. Wat ik ook fijn zou vinden, is als er meer informatie staat over de vijf proefdagen. Wat gebeurt er precies na die dagen, kan je dan niet meer inloggen? Ontvang je een mail? Of moet je zelf aangeven dat je het wilt beëindigen en loopt het anders door o.i.d.? |
10 juli 2025 | Duidelijke eerste vragen. | Alle mogelijke antwoorden zijn soms niet toepasbaar. |
8 juli 2025 | Duidelijk formaat en redelijk simpel in te vullen. | Sommige meerkeuze vragen hebben te weinig opties, de antwoorden zijn genuanceerder dan wat er gekozen kan worden. Wellicht volgt dit nog in een volgende stap. |
8 juli 2025 | Duidelijk. | Weet ik niet. |
7 juli 2025 | Goede vragen, zit mooi in elkaar. | Er zal wel iets ontbreken, maar ik heb dat niet direct voorhanden. |
17 juni 2025 | Makkelijk te volgen. | Nog niks. |
13 juni 2025 | De vragen en taken zijn helder, je kunt er lekker op je eigen tempo doorheen en er wordt snel gereageerd als je vragen hebt. | Eigenlijk kan ik niets negatiefs bedenken. |
Hoe komt Uitelkaar.nl aan de klantervaringen?
We sturen klanten op 4 momenten in het traject een uitnodiging om een enquête in te vullen over de fase die dan is afgerond. We vragen naar een cijfer tussen 0 en 10 en om met ons te delen wat klanten positief en negatief vonden. En we vragen bijvoorbeeld ook naar de tevredenheid over verschillende aspecten van de dienstverlening door de casemanager. Of naar hoe bepaalde functionaliteiten binnen het platform zijn bevallen. Ook stellen we vragen over of Uitelkaar.nl een invloed heeft gehad op hoe de scheiding is verlopen. Inmiddels zijn er 4500+ enquêtes ingevuld. Hieronder vind je uitkomsten uit de enquêtes per fase.
Maatschappelijke impact
Uitelkaar.nl is een sociale onderneming. We meten daarom ook de maatschappelijke waarde van onze dienstverlening. Dit doen we met een methode die Social Return on Investment genoemd wordt. Geïnteresseerd?

Onze deskundigen
Benieuwd wat de advocaten(-mediators) die deelnemen vinden van Uitelkaar.nl? Ook die bevragen we regelmatig. Lees ervaringen advocaten en mediators.
Meer onderzoek
Naast eigen onderzoek, is Uitelkaar.nl ook geëvalueerd door een onafhankelijk onderzoeksbureau, Significant Public. Lees de rapportage.
