Artikel Roger Smith over uitelkaar.nl en online scheiden (vertaald)

08 december 2017

Pagina inhoud

    Roger Smith, de vooraanstaande legal tech journalist, heeft een artikel geschreven over uitelkaar.nl. Hieronder een samenvatting van het in het Engels geschreven artikel "The Rechtwijzer rides again":

    ‘Het product is verbeterd en het beloftevolle basispakket van Rechtwijzer uit elkaar is behouden. Uitelkaar.nl heeft hierdoor een goede uitgangspositie. De 900 klanten die online hun scheiding via de voorganger deden, gaven zeer hoge waarderingen aan het proces. Daarnaast voldoet uitelkaar.nl aan de kwaliteitseisen van de Raad voor Rechtsbijstand, waardoor mensen in aanmerking kunnen komen voor subsidie.

    Naast de technische en inhoudelijke verbeteringen heeft uitelkaar.nl persoonlijke begeleiding in hun online platform geïntegreerd. Deze vernieuwing houdt in dat een contactcentrum klaar staat en dat klanten een persoonlijke casemanager krijgen toegewezen aan hun zaak. De casemanager begeleidt de klanten door het proces en zorgt samen met de klanten dat het scheidingsplan klaar is voor de review door een advocaat. De klant staat centraal.

    De intentie van uitelkaar.nl is om zichzelf op de Nederlandse markt te bewijzen en vervolgens uit te breiden. Roger Smith ziet in uitelkaar.nl een potentiele marktleider op wereldniveau.’

    Professor Maurits Barendrecht is trots op de doorstart van uitelkaar.nl. CEO Kaspar Scheltema: “We zijn trots op het feit dat ons platform de behoefte van de klant centraal stelt: wij bieden gepersonaliseerde suggesties voor een op maat gemaakt scheidingsplan. We stellen de klant in staat om hun scheidingsplan op te stellen in hun eigen woorden en met een kwaliteitscontrole van een advocaat, die op zijn beurt zijn dossiers efficiënter kan behandelen.”

    Uitelkaar.nl in de media Lees meer